Stambūs projektai - Transportas ir draudimas

TRINITI JUREX apgynė UAB „Restoranų grupė Fortas“ interesus - nuostolių atlyginti nereikės

TRINITI JUREX partnerė, advokatė Agnė Varnelienė ir kontoros komanda apgynė UAB „Restoranų grupė Fortas“ nuo draudimo bendrovės reikalavimo atlyginti nuostolius.

Ginčas kilo tarp mūsų kliento UAB „Restoranų grupė Fortas“ ir draudimo bendrovės dėl pareigos atlyginti nuostolius, kilusius užliejus patalpas vandeniu. Klientas viename pramogų ir verslo centre nuomojosi patalpas, skirtas restorano/baro veiklai. Pagalbinėse patalpose nakties metu trūko vandens maišytuvo šalto vandens žarnelė ir vandeniu buvo užlietos tiek nuomotos, tiek kitos šio centro patalpos – sporto klubas, administracinės patalpos.  Pastato savininkui ir tuo pačiu nuomotojui nuostolius atlyginusi draudimo bendrovė regresiniu ieškiniu reikalavo teismo priteisti iš kliento sumokėtas draudimo išmokos sumas.

Draudimo bendrovė rėmėsi Lietuvos Aukščiausiojo Teismo praktika, kurioje laikomasi taisyklės, kad patalpų savininkas / valdytojas atsako be kaltės CK 6.266 straipsnio pagrindu, jei yra nustatomas pavojingas, gadinantis turtą poveikis (šiuo atveju – vandens išsiliejimas) iš valdomų patalpų, o ne iš kitų šaltinių. Tokiu atveju ieškovui nereikia įrodinėti, dėl kokios priežasties užpylimo atveju teka vanduo iš atsakovo valdomų patalpų, jam pakanka įrodyti tik tą aplinkybę, kad užpylimo židinys yra viršuje esančios atsakovo valdomos patalpos, o ne kiti šaltiniai. Užpylimas gali įvykti dėl viršuje esančio valdytojo netinkamo turto valdymo arba naudojimo, kuris suprantamas kaip daikto ar turto techninės būklės nepalaikymas tokiu būdu, kad nebūtų daroma žala kitiems asmenims.

Minėtoje byloje pavyko įtikinti teismą minėta taisykle ginčo atveju nesivadovauti, o vertinti nuomos sutartyje įtvirtintą patalpų nuomininko ir nuo užliejimo nukentėjusio jų savininko pareigų balansą. Teismas pripažino klientą tinkamai vykdžiusiu nuomos sutartį, todėl jo atžvilgiu reikštas reikalavimas atlyginti užliejimu sukeltus nuostolius buvo pilnai atmestas.

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas įpareigojo vertinti projektuojamo Šiaurinio aplinkkelio, o ne kelio ženklų poveikį aplinkai

Ginčas tarp asociacijos „Visorių slėnio bendruomenė“, atstovaujamos TRINITI partnerio Deivio Valiulio ir Vilniaus miesto savivaldybės dėl planuojamos nutiesti Šiaurinės gatvės tarp Vakarinio aplinkkelio ir Molėtų plento, dėl poveikio aplinkai vertinimo, taip vadinamos PAV ataskaitos, ir jos pagrįstumo, tęsiasi nuo 2018m..

Džiugu, kad bendruomenės nuomonei iš esmės pritarė ir Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas, kuris savo nutartyje konstatavo: „<…> turi būti vertinama planuojama ūkinė veikla – gatvės tiesimas ir atliekama Sprendimo teisminė patikra. Šalių pareiškimai dėl jų subjektyvaus požiūrio į numatomus planuojamos ūkinės veiklos parametrus su teisiniu reguliavimu nekonkuruoja.“, panaikino Vilniaus apygardos administracinio teismo Vilniaus miesto savivaldybei palankų teismo sprendimą ir bylą grąžino nagrinėti tam pačiam teismui iš naujo.

TRINITI – Lietuvos kelius prižiūrinčių valstybės įmonių reorganizavimo teisinė patarėja

TRINITI konsultavo Lietuvos automobilių kelių direkciją prie Susisiekimo ministerijos dėl Lietuvai strateginę reikšmę turinčio kelių priežiūrą atliekančių valstybės įmonių reorganizavimo. Per mažiau nei pusę metų trukusį procesą 10 valstybės įmonių buvo sėkmingai prijungta prie VĮ „Kelių priežiūra“. Reorganizavimas atliktas siekiant optimizuoti ir sumažinti valstybės įmonių, kurios prižiūri valstybinės reikšmės kelius, valdymo išlaidas ir suformuoti efektyvų centralizuotą valstybinės reikšmės kelių priežiūros modelį.

Ypatingai didelės apimties reorganizavimo proceso metu patyrę TRINITI teisininkai, vadovaujami asocijuotos partnerės Giedrės Čiuladienės, rengė reikiamus dokumentus bei konsultavo reorganizavimą vykdžiusią Lietuvos automobilių kelių direkciją prie Susisiekimo ministerijos visais iškilusiais klausimais.

TRINITI komanda pasirinkta projekto „Rail Baltica“ teisiniais konsultantais

Transeuropinės geležinkelio linijos „Rail Baltica” planavimo ir statybos darbų konsultavimui pasirinkta advokatų kontora TRINITI, nusprendė projektą kuruojanti bendra Baltijos šalių įmonė „RB Rail AS”. Teisiniai patarėjai buvo atrinkti viešojo konkurso būdu.

Pernai rudenį įkurta „RB Rail AS“ koordinuoja  transeuropinės vėžės „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimą nuo Kauno per Vilnių, Rygą iki Talino, tad vienas iš pagrindinių kriterijų renkant teisinius patarėjus buvo galimybė teikti paslaugas visose trijose Baltijos šalyse. Taip pat konkurso rengėjai siekė pasirinkti konsultantus, turinčius patirties su panašaus pobūdžio ir apimties projektais Europos Sąjungoje.

TRINITI teisininkai jau turi ženklų įdirbį „Rail Baltica“ projekte – kontoros advokatai konsultavo Lietuvos, Latvijos ir Estijos vyriausybes derybose dėl „RB Rail AS“ steigimo. Taip pat kontora atliko didelės apimties kelių sričių tyrimą dėl „Rail Baltic“ bendros įmonės, kartu su tarptautiniais konsultantais rengė projekto galimybių studiją, kurios užsakovas buvo Estijos vyriausybė. Šiuo metu „RB Rail AS“ lygiomis dalimis valdo „Rail Baltica statyba“, Latvijos „Eiropas dzelzcela linijas“ ir Estijos „ Rail Baltic Estonia“.

Taip pat TRINITI teikė teisines paslaugas antrai pagal dydį pasaulyje susisiekimo bendrovei ir didžiausiam geležinkelių operatoriui bei infrastruktūros valdytojui Europoje „Deutsche Bahn International“, vadovavo tarptautiniam konsorciumui, kuris konsultuoja Europos Komisiją (DG-MOVE) Šiaurės jūros–Baltijos jūros TEN-T koridoriaus tyrime.

Projektas „Rail Baltica” yra vienas stambiausių Lietuvoje įgyvendinamų projektų po Nepriklausomybės atkūrimo. Šio geležinkelio tiesimas yra pripažintas Europos Sąjungos transeuropinio transporto tinklo prioritetiniu projektu. „Rail Baltica“ geležinkelio vėže siekiama sujungti Lenkiją, Baltijos šalis ir Suomiją bei pagerinti Vidurio ir Rytų Europos jungtį su Vokietija. Projektu numatoma geležinkelio linija sujungti Taliną ir Varšuvą per Rygą ir Kauną. Šis didesnis nei 3,6 mlrd. eurų sąmatinės vertės projektas bus stambiausias bendrai vykdomas projektas Baltijos šalių istorijoje. Pirmasis geležinkelio „Rail Baltica“ etapas jau baigtas – nutiesta vėžė nuo Lenkijos sienos iki Kauno.

Iš viso sutartys dėl teisinių paslaugų sudarytos su penkiomis advokatų kontoromis.