Nauja paslauga verslui padės nuspręsti, ar verta bylinėtis

Triniti

Verslo ginčų advokatų kontoros JUREX ekspertai jau 10 metų analizuoja Lietuvos verslo bylinėjimosi tendencijas ir skaičiuoja Verslo ginčų indeksą.

Praėjusiais metais Lietuvos teismai sulaukė rekordiškai mažo verslo ginčų bylų skaičiaus – statistiškai vertinant, vienai įmonei teko 0,43 bylos. Tai yra mažiausias verslo ginčų indeksas, kuris skaičiuojamas nuo 2010-ųjų. Palyginimui, 2018 m. Lietuvoje vienai veikiančiai įmonei teko 0,45 bylos, 2011 m. – 0,92 bylos.

Viena vertus, juridinių asmenų skaičius nuo 2010 m. sausio iki 2020 m. sausio paaugo daugiau nei 34 proc., todėl vien šis faktas per visą stebėjimo laikotarpį darė reikšmingą įtaką Verslo ginčų indekso mažėjimui. Kita vertus, verslas daugiau dėmesio skiria su ginčais susijusių rizikų valdymui: atidžiau vertina bylinėjimosi trukmę bei sąnaudas, drąsiau ir efektyviau naudojasi alternatyviais ginčų sprendimo būdais. Ginčų mažėjimui taip pat įtakos turi dėmesys jų prevencijai: tinkamai parengtos sutartys, aiškiai suformuluotos teismų praktikos taisyklės tiek dėl sutarčių vykdymo, tiek dėl atsakomybės taikymo.

Nuo verslo ginčų analizės iki unikalios paslaugos verslui

Ne vienerius metus vystyta unikali metodika ir sukaupta ilgametė patirtis atstovaujant klientų interesams ginčuose JUREX ekspertams leido sukurti ir pasiūlyti verslui naują įrankį-paslaugą – Ginčo sėkmės indeksą (GSI), kuris atsakytų į klausimus apie verslo ginčo perspektyvas, galimus kaštus ir pateiktų matematiškai apskaičiuotą, teisės aktais, teismų praktika bei ilgamete patirtimi verslo ginčuose pagrįstą ginčo sėkmės tikimybę.

„Mitai apie verslo ginčų kainą dažnai verslą skatina nespręsti susidariusių verslo problemų, nes niekas iki šiol neteikė tokios paslaugos – ginčo kaštų ir naudos analizės. Klaidingai manoma, kad kainuoja tik spręsti problemą. Praktika rodo, kad daugeliu atveju verslui brangiau atsieina problemos neišsprendimas. Kita vertus, suprantame, kad dažnai vadovas neturi pakankamai tikslios informacijos apie ginčo sprendimo alternatyvas ir kaštus bei ginčo pabaigoje galimą pasiekti rezultatą. Nekyla abejonės, kad tik žinodamas šias aplinkybes vadovas gali priimti teisingą sprendimą, kaip su gresiančia ar jau esama problema elgtis toliau“, – sako Evaldas Pocevičius, JUREX advokatas, verslo ginčų ekspertas.

„Savo praktikoje neretai susiduriame su klientų prašymais įvertinti ginčo perspektyvą, o tam tikrais atvejais – ir pateikti nuomonę dėl kitų advokatų, mūsų kolegų, pasirinktos strategijos ir taktikos, – nurodo advokatas. – Ne paslaptis, kad advokatai – konservatyvūs žmonės, kurie pradėję ginčą dažniausiai siūlo jį ir toliau tęsti. Tai suprantama, mat kažkada įvertinę situaciją jau rekomendavo klientui bylinėtis ir tiki sėkminga bylos baigtimi. Tiek būdami pirmaisiais situacijos vertintojais, tiek pasitelkdami „antrąja nuomone“ JUREX advokatai visuomet teikia objektyvią nuomonę iš šalies, tokiu būdu tiek padėdami formuoti poziciją, tiek atskleisdami naujus argumentacijos aspektus, stipriąsias ir silpnąsias ginčo vietas.“

Greiti atsakymai verslui: kaštų analizė ir net trys sprendimo alternatyvos

Nauja JUREX teikiama paslauga verslui – tai greitas ir efektyvus būdas sprendimų priėmėjui, dažniausiai vadovui, operatyviai gauti rūpimus atsakymus, padedančius priimti verslo sprendimą dėl bylinėjimosi perspektyvų ir ekonominės naudos. Esminę informaciją apie turimą ginčą klientas gali pateikti internetu, o ne vėliau kaip per 3 darbo dienas su juo susisiekęs ekspertas sutars kitus bendradarbiavimo žingsnius. Paslaugą sudaro keli etapai – pirminio informacijos pateikimo, susitikimo su klientu, situacijos ir dokumentų įvertinimo bei ataskaitos su sprendiniais pateikimo klientui. Ataskaitoje klientas gaus aiškius atsakymus, kokios yra esamo ar numanomo ginčo perspektyvos, galimi praradimai, grėsmės, sėkmės tikimybė bei taikaus susitarimo galimybės.

„Pastaruosius keletą metų stebime tendenciją, kad šalys įdeda gerokai daugiau pastangų ginčą išspręsti dar iki teismo. Verslas vis mažiau bylinėjasi „dėl principų“ ir sprendimus inicijuoti teisminius procesus dažniau grindžia teisininkų rekomendacijomis dėl bylos perspektyvų. Matome, kad verslas vis dažniau naudojasi alternatyviais ginčų sprendimo būdais, ginčų atsisako ir vardan geros reputacijos. Vis dažniau klientams pavyksta išvengti bylinėjimosi ginčus išspendžiant dar derybų etape ar renkantis mediaciją“, – dėsto E. Pocevičius.

Pasinaudojęs Ginčo sėkmės indekso (GSI) paslauga sprendimų priėmėjas gaus ekspertinį vertinimą, padėsiantį priimti teisingą sprendimą dėl ginčo eigos ir tolesnių veiksmų, o koncentruota, aiški, trumpa ataskaita su ginčo ekonominės naudos įvertinimu bei sprendimo alternatyvomis, leis minėtą sprendimą paversti pamatuotu verslo sprendimu, išvengti nereikalingo bylinėjimosi ar inicijuoti būtinus procesus bei taupyti verslo kaštus.

Plačiau apie paslaugą rasite čia.